quickedit{ display:none; }

KLIK NAMA JODOH ANDA

ayo klik anda dapat uang

Social Icons

Jumat, 11 Januari 2013

Jual Buku Tajwid Dan Artikel

: Buku Ilmu Tajwid, Riwayat Hafs `An `Asim, Toriq Asy-Syatibiyyah
Buku Ilmu Tajwid ini meliputi perbahasan lengkap bab-bab ilmu tajwid menepati apa yang diriwayatkan bacaannya dari Rasulullah s.a.w menurut Qiraat 'Asim seperti diRiwayatkan oleh Imam Hafs melalui toriq Imam Asy-Syatibiyyah, yang merupakan ikutan umat Islam di Malaysia khasnya dan sebahagian besar umat Islam di dunia. Buku ini disusun oleh Ust. Surur an-Nadwi semasa beliau mengambil bacaan bersanad dengan  Asy-Syeikh Muhammad Abdun Nabiy sebagai tempat rujukan beliau di dalam menyempurnakan buku ini.
Ust. Surur an-Nadwi adalah anak kelahiran Teluk Intan, Perak tahun 1968, memperolehi 2 sanad Talaqqi & Musyafahah riwayat Hafs ‘an ‘Asim dari al-Syeikh Muhammad 'Abdun Nabiy dan al-Syeikh Rif'at al-Bastayisiy. Pernah menjadi ketua division Tilawah, UIA dari Julai 2002 hingga Mei 2008. Penulis adalah lepasan Tahfiz dan Sarjana Muda Pengajian Islam dari Nadwatul ‘Ulama, Lucknow, India dari tahun 1989 hingga 1996. Penulis juga memiliki sanad awail kutub hadith al-thamaniyah dan ijazah tariqat Qadariyyah dari al-Syeikh Abu al-Hassan Ali al-Nadwi (wafat 1999), sanad Jami' Tirmizi dari Syeikh Salman an-Nadwi dan sanad Sahih al-Bukhari dari al-Syeikh Mahbub al-Rahman al-‘Azomiy semasa belajar di sana. Penulis menamatkan Sarjana dalam bidang Fiqh dan Usul di UIA pada tahun 2000. Penulis telah menghasilkan buku berjudul Ilmu Tajwid menurut Riwayat Hafs ‘An ‘Asim melalui Tariq al-Syatibiyyah setebal 342 mukasurat yang sehingga kini telah diulang cetak melebihi 26,000 naskah.
Didapati dengan Kulit Tebal sahaja, Jumlah Mukasurat : 342
Saiz : 15.5cm x 23 cm. , Berat : 600gram
HARGA : RM40 senaskah
(Termasuk penghantaran dengan POSLAJU ke Semenanjung, Sabah & Sarawak)
PAKEJ PENGEDAR: KUANTITI Semenanjung Sabah & Sarawak
10 BUAH setiap Bungkusan RM250 dgn Pos Parcel biasa RM300 dgn Parcel Udara
20 BUAH setiap Bungkusan RM400 dgn Pos Parcel biasa RM450 dgn Parcel Udara
100 BUAH (2 kotak) RM1800 dgn lori RM1900 dgn kapal
Penghantaran Poslaju ke semua di negeri di Semenanjung Malaysia mengambil masa 1 ke 2  hari bekerja. Penghantaran Parcelnya adalah 3 ke 5 hari, Penghantaran lori adalah 3 hari berkerja.
Penghantaran Poslaju  ke Sabah Sarawak mengambil masa 1 ke 3 hari bekerja. Penghantaran parcel udaranya pula adalah 5 ke 7 hari bekerja dan penghantaran Kapal pula adalah 3 minggu.
DAPATKAN KOMPILASI PRODUK UST. SURUR AN-NADWI
MAHIR JAWI (RM20)
(Panduan Pembelajaran Jawi)
Buku MAHIR JAWI ini adalah hasil pengalaman bertahun-tahun guru-guru di Kelas Bimbingan Rehal dalam membimbing generasi Melayu Muslim mempelajari warisan jawi. Buku yang diketuai penyusunan oleh Ust. Surur ini diharapkan dapat membantu murid-murid dalam menguasai jawi dan penggunaan jawi dalam subjek agama di sekolah.
TALAQQI (Asas Sebutan Huruf) (RM15)
Buku hasil kajian dan susunan Pengerusi REHAL (Ust. Surur An-Nadwi) ini  menampilkan keistimewaan tersendiri berbanding buku-buku seumpamanya iaitu Penekanan kepada cara sebutan (makhraj) huruf dari awal peringkat mengenal huruf lagi dan Penerapan hukum tajwid tanpa menekankan nama hukum. Buku ini adalah buku asas yang sesuai dipelajari dewasa dan kanak-kanak.
CD BACAAN YASIN (RM19.90)
CD ini adalah terbitan Warner Music &  Rabbani memuatkan Bacaan Yasin, Tahlil dan Doa yang diberi nama Sentuhan Qalbu Al-Quran. CD ini adalah bacaan Pengerusi REHAL (Ust. Surur An-Nadwi) yang di dalamnya juga terdapat kompilasi bacaan surah-surah pendek. Terdapat bersama CD ini adalah buku bacaan Yasin dan Tahlil beserta dengan doa.
CARA MEMBELI BUKU ILMU TAJWID INI:
Langkah 1 : Buat pembayaran BANK IN  RM40 / RM90 / RM450 ke salah satu akaun di bawah: - 
 
Bank No. Akaun Pemilik Akaun
Maybank 562759105681 KELAS BIMBINGAN REHAL
mandiri
111-00-0475988-8
REHAL SURUR RESOURCES
Bank Islam
14162020279818
SURUL SHAHBUDIN
 
Langkah 2 : SMS ke +60166602072 dengan menyatakan: -
 
Tajwid/ 4produk , Nama,  Alamat Pos anda, Rm?, Bank in bank mana, tarikh/masa bank in. 
Kami akan menyemak wang tersebut dan membuat penghantaran dalam tempoh 48 jam  untuk menyemak akaun dan membuat bungkusan (tidak termasuk sabtu, ahad dan cuti umum).

0 komentar:

Posting Komentar

rank

iklan

Connect With Us

Instructions

Pages

BTricks

welcome to my blog taufik psycho

Blogger templates

Resource

ads ads ads ads

Site Map

welcome my blog taufik psycho.com

Advertise


free counter

Recomended